Mijn.Scarfforce

Met Mijn.Scarfforce verbeter je de kwaliteit van je recruitmentproces en onderbouw je de keuzes die je tot nog toe veelal op basis van je onderbuikgevoel moet maken, met concreet inzicht in de drijfveren van jouw kandidaten en de mate waarin deze aansluiten bij de functie(s) die je wilt invullen.

Profileer

Screen

Match

De essentie

Realiseer een duurzame match door de drijfveren van werkzoekenden af te stemmen op de ambities van opdrachtgevers

Hoe zorg je ervoor dat je de juiste kandidaat selecteert voor de juiste functie/rol en koppelt aan de juiste werkgever (werkcultuur)?

In tegenstelling tot leeftijd, opleidingsjaren en werkervaring zijn drijfveren wel valide voorspellers voor succes gebleken bij het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Onderzoek wijst uit dat werknemers gelukkiger zijn, 30% beter presteren, meer bereiken en langer voor dezelfde werkgever blijven werken, als de rol die ze vervullen en de cultuur waarin zij werken een positieve invulling geeft aan hun interne drijfveren. Oftewel, hoe beter de (nieuwe) rol en de werkcultuur de medewerker in staat stelt en stimuleert om zijn of haar eigen ambities en doelen te realiseren, hoe kwalitatiever en duurzamer de match.

Met Mijn.scarfforce:

  • Creër je op een snelle en efficiënte manier een zoekprofiel dat je kunt gebruiken voor het opstellen van je vacatures
  • Breng je op een snelle, leuke en zuivere manier in kaart wat de drijfveren en waarden van jouw kandidaten zijn
  • En zie je in één oogopslag wiens drijfveren het beste aansluiten bij het zoekprofiel.

Hoe het werkt

Creëer een zoekprofiel, screen de drijfveren van jouw kandidaten en selecteer de beste match

Met Mijn.scarfforce realiseer je als recruiter of werkgever in 3 simpele stappen een duurzame en kwalitatieve match tussen de drijfveren van jouw kandidaten en de zakelijke doelen van jouw opdrachtgevers.

Stap 1. Creëer een zoekprofiel

  • Gebruik de Search Profile Creator om een zoekprofiel te creëren
  • Inventariseer de waarden die jouw ideale kandidaat belangrijk zou moeten vinden
  • Visualiseer de drijfveren van jouw ideale kandidaat
  • Gebruik de inzichten voor het opstellen van de vacature en gericht te zoeken

Stap 2. Inventariseer de drijfveren

  • Gebruik de online Drijfverenscan om de waarden en de drijfveren van jouw kandidaten te achterhalen
  • Visualiseer de uitkomsten in een gebruiksvriendelijke viewer
  • Zie in één oogopslag wat hun sterkste drijfveren en waarden zijn
  • Ontdek waar zij diep van binnen het meest naar verlangen en wat zij nodig hebben om zich gelukkig en gemotiveerd te voelen in hun rol
  • Lees welke werkcultuur het best bij hen past en welke controlevragen je kunt stellen om te stellen of de rol/werkcultuur voldoende invulling geeft aan zijn of haar sterkste drijfveren

Stap 3. Analyseer de match

  • Selecteer het zoekprofiel 
  • Selecteer de kandidaat of kandidaten die je wilt matchen
  • Analyseer de match en op welke vlakken sprake is van een match of een mismatch
  • Gebruik de inzichten om gericht het gesprek in te gaan en op een efficiënte manier de beste match te maken
  • Optimaliseer de kwaliteit van de dienstverlening door de match concreet te (kunnen) onderbouwen

De meerwaarde

OPTIMALISEER JE TOOLKIT, BESPAAR WAARDEVOLLE TIJD EN LEVER BETERE KWALITEIT

Het achterhalen van de drijfveren van kandidaten blijkt in de praktijk niet altijd even makkelijk en kost bovendien relatief veel waardevolle tijd. Wie op basis van zijn of haar CV en motivatiebrief een perfecte match lijkt, blijkt bij de eerste kennismaking vaak toch niet het ‘type’ te zijn dat je als recruiter of werkgever zoekt. Andersom is het voor werkzoekenden ook lastig om in te schatten of de functie en de werkgever goed bij hen past.

Optimaliseer je toolkit

  • Creeër snel en eenvoudig een zoekprofiel en gebruik dit voor het opstellen van de vacatures en personeelsadvertenties
  • Breng op een snelle, leuke en kostenefficiënte manier de drijfveren en waarden in kaart van jouw kandidaten
  • Zie in één oogopslag of en in hoeverre er sprake is van een match tussen de drijfveren van jouw kandidaten en het zoekprofiel
  • Onderbouw de keuzes die je tot nog toe veelal op basis van je onderbuikgevoel maakte met betrouwbare en concrete inzichten
  • Lever waardevolle input aan jouw opdrachtgevers voor het opstellen van het persoonlijk ontwikkelingsplan voor hun nieuwe medewerker

Bespaar waardevolle tijd

  • Neem reeds voordat het intake gesprek plaatsvindt kennis van de drijfveren van jouw kandidaten
  • Controleer op voorhand of de functie/rol die je wilt invullen hier voldoende invulling aan geeft
  • Voorkom dat je onnodig veel tijd besteed aan kandidaten die op basis van hun drijfveren minder geschikt zijn voor de functie/rol
  • Ga direct en heel gericht het gesprek aan met jouw kandidaten over hun geschiktheid

Lever betere kwaliteit

  • Verbeter je recruitmentproces met helder en betrouwbaar inzicht in de drijfveren van jouw kandidaten
  • Maak betere voorspellingen over hun geschiktheid voor de functie/rol en werkcultuur die je wilt invullen
  • Maak een kwalitatievere selectie van de kandidaten die je uitnodigt voor een gesprek
  • Lever duurzame matches en kwaliteit aan je opdrachtgevers
  • Vergroot het zelfinzicht (de zelfkennis en zelfbewustzijn) van jouw kandidaten

Contact

0031-(0)20-5304353

Haarlemmerstraat 121, 1013 EN Amsterdam

Privacy & Data protection

Haal meer uit jezelf en je collega’s!