In één sessie tot de kern van je cliënt of team
Waardenkaarten

Met de fysieke waardenkaarten van Scarfforce achterhaal je op een eenvoudige, snelle en leuke manier welke drijfveren en waarden overheersen bij cliënten tijdens een interactieve één-op-één sessie.
Daarbij produceer je een concrete checklist, die je direct kunt inzetten om gericht toe te werken naar een situatie die hen structureel meer voldoening, geluk en succes laat ervaren. In hun leven, op het werk, of in hun (werk)relaties.

Intuïtief

Snel

Leuk!
Een snelle, leuke en effectieve manier om de drijfveren en waarden van jezelf en anderen bloot te leggen
- Maak inzichtelijk wat cliënten drijft in hun leven, werk en (werk)relaties, en zie in één oogopslag wat hij of zij op mentaal vlak nodig heeft om diep van binnen echte voldoening en intrinsieke motivatie te ervaren.
- Genereer een praktische checklist, waarmee je de huidige situatie direct en concreet analyseert: Welke waarden kunnen momenteel (on)voldoende nageleefd worden? Waarom? En, wat doet dit met de voldoening en het geluk dat iemand in zijn leven, werk of (werk)relaties ervaart?
- Maak accurate voorspellingen over alternatieve situaties ten aanzien van het geluk en succes dat hij of zij zal ervaren.
- Vergroot de zelfkennis en verbeter het zelfbewustzijn van cliënten, waarmee zij hun intrinsieke (werk)motivatie en geluksgevoel voortaan beter en zelfstandig kunnen managen.

Domein leven
Wat drijft jouw cliënten in hun leven en relaties?
Met de waardenkaarten ‘domein leven’ achterhaal je in 3 simpele stappen en op een leuke (interactieve) manier wat de waarden zijn van cliënten.
Door deze waarden vervolgens te herleiden naar de drijfveren waartoe deze behoren, wordt in één oogopslag duidelijk, welke drijfveren de stille motor zijn achter de gevoelens die ze ervaren, de gedragingen die ze vertonen en het contact dat zij met anderen hebben in het dagelijks leven.
42 universele en tijdloze waarden
De 42 universele en tijdloze waarden die bij deze exercitie worden gebruikt zijn zorgvuldig geselecteerd uit de waardenmodellen van onder andere Maslow, Barrett, Rokeach, Schwarz, Reiss, Fransen, Van der Vorst en Vyncke, en vormen een volledige en representatieve afdekking van ons totale waardenspectrum in het sociale domein ‘leven‘.
168 internationale en gevalideerde beelden
De beelden die op de waardenkaarten worden gebruikt zijn uitgebreid en internationaal gevalideerd op basis van empirisch onderzoek onder ruim 3.500 personen en zodanig gekalibreerd dat zij in de combinatie met alle 4 beelden, precies dezelfde en gewenste associaties en gevoelens oproepen. Zowel bij mensen die wel geen affiniteit hebben met deze waarden. De waardenkaarten zijn goed inzetbaar in landen waar de westerse cultuur (waarden en normen) overheerst en zowel in het Nederlands en Engels verkrijgbaar.

Goed nieuws: Blijvend in prijs verlaagd!
Omdat we nu een super toffe drukker hebben gevonden (Buro Extern red.) – die fan is van ons product en ons wil helpen bij de productie- kunnen we een grote wens in vervulling laten gaan:
Vanaf nu zijn de Scarfforce Waardenkaarten domein ‘leven’ structureel verkrijgbaar voor slechts €49 (incl. btw)!
Een wens die uitkomt, omdat we hiermee het voor meer coaches, therapeuten, trainers en nieuwsgierige mensen mogelijk kunnen maken om op een laagdrempelige manier hiermee aan de slag te gaan. En wij geloven dat meer mensen de kracht van (h)erkenning en verbinding op basis van gedeelde waarden zouden moeten ervaren.
De kaarten zijn identiek aan de eerdere uitgave, inclusief uitgebreide toelichting, handige gebruikswijzers en een prachtige bewaardoos. Alleen nu dus voor een nóg vriendelijkere prijs.
Domein werk
Wat drijft jouw cliënten in hun werk en werkrelaties?
Met de waardenkaarten ‘domein werk’ achterhaal je in 3 simpele stappen en op een leuke (interactieve) manier welke waarden cliënten intrinsiek motiveren in hun werk.
Door deze waarden vervolgens te herleiden naar de drijfveren waartoe deze behoren, wordt in één oogopslag duidelijk, welke drijfveren de stuwende kracht zijn achter de gevoelens die ze ervaren, het gedrag dat zij vertonen en de samenwerking dat zij met anderen hebben in hun werk.
30 universele en tijdloze waarden
De 30 universele en tijdloze waarden die bij deze exercitie worden gebruikt zijn eveneens afgeleid van de waarden van onder andere Maslow, Barrett, Rokeach, Schwarz, Reiss, Fransen, Van der Vorst en Vyncke en vormen samen een volledige en representatieve afdekking van ons totale waardenspectrum in het sociale domein ‘werk‘.
120 internationale en gevalideerde beelden
De 120 beelden die op deze waardenkaarten worden gebruikt verschillen van de beelden die worden gebruikt in het domein leven en eveneens uitgebreid en internationaal gevalideerd op basis van empirisch onderzoek onder ruim 3.500 personen in het domein werk. Ook hierbij zijn de beelden dusdanig gekalibreerd dat zij met elkaar precies dezelfde associaties en gevoelens oproepen. Zowel bij mensen die hier wel geen affiniteit hebben. Ook voor deze waardenkaarten geldt dat ze goed inzetbaar zijn in landen waar de westerse cultuur (waarden en normen) overheerst. En ook deze waardenkaarten zijn zowel in het Nederlands en Engels verkrijgbaar.

Goed nieuws: Blijvend in prijs verlaagd!
Omdat we nu een super toffe drukker hebben gevonden (Buro Extern red.) – die fan is van ons product en ons wil helpen bij de productie- kunnen we een grote wens in vervulling laten gaan:
Vanaf nu zijn de Scarfforce Waardenkaarten domein ‘werk’ structureel verkrijgbaar voor slechts €45 inclusief btw!
Handleiding
Verzeker jezelf van de optimale inzet

Gebruik de Scarfforce handleiding!
In deze handleiding wordt op een duidelijke manier en stap voor stap uitgelegd hoe je de drijfveren van je cliënten inzichtelijk maakt, de huidige situatie gericht analyseert en concreet plan van aanpak maakt om de huidige van de cliënt/medewerker werksituatie te verbeteren.
In deze gebruikershandleiding vind je een samenvatting van de persoonlijke en sociale drijfveren die -veelal onbewust- onze emoties, motivatie, en gedrag sturen op het werk en in onze werkrelaties sturen, en wordt stap voor stap beschreven:
-
- Hoe je de drijfveren en waarden van je cliënten inzichtelijk maakt
- Hoe je deze interpreteert
- Wat een werksituatie fysiek en mentaal met hen doet die hier wel of juist geen invulling aan geven
- Welk effect dit heeft op de voldoening die zij in hun werk ervaren
- In hoeverre dit hun intrinsieke werkmotivatie beïnvloedt om te presteren
- Hoe je de huidige situatie op het werk of in een werkrelatie gericht analyseert en duidt
- Hoe je deze inzichten toepast om de huidige werksituatie gericht te verbeteren
Daarbij vind je een drietal handige overzichten;
-
- Het waardenmodel met alle drijfveren en waarden
- Een overzicht met de definities van alle drijfveren
- Een overzicht met de definities van alle waarden
De Scarfforce is te bestellen voor €35,- inclusief 21% btw en exclusief €3,75 verzendkosten.
Scarfforce Drijfverenspel (nieuw)
Kom spelenderwijs samen tot concrete inzichten en gerichte oplossingen

Het Scarfforce Drijfverenspel is een spel dat je samen met je cliënten speelt en dat je direct en zonder verdere instructies kunt spelen. Het spel speelt zichzelf als het ware: Trek gewoon de eerste kaart, volg de instructies en doorloop op deze manier het gehele spel tot en met de laatste kaart, waarmee en waarna het beoogde doel van het spel/drijfverensessie is bereikt. Het spel bevat de volgende spelkaarten:
- Kenniskaarten – Kaarten die je zelfkennis vergroten over wat jouw drijfveren zijn en wat jou binnenuit (intrinsiek) motiveert, hoe dat precies werkt in je hersenen, welk effect dat op deze situatie heeft en wat je kunt doen om de voldoening en het succes dat je in je werk(relaties) ervaart gericht en structureel te vergroten.
- Reflectiekaarten – Kaarten die je zelfbewustzijn vergroten over de impact die jouw drijfveren hebben op de mate waarin je voldoening en succes in je werk(relaties) ervaart, hoe je de approach en de avoid reactie bij jezelf herkent en wat je kunt doen om daar meer grip op te krijgen en de gewenste situatie te creëren.
- Opdrachtkaarten – Kaarten die helpen om de huidige situatie op het werk of in de werkrelatie in kaart te brengen.
- Inzichtkaarten – Kaarten die helpen om de huidige situatie op het werk of in de werkrelatie te analyseren, begrijpen en verklaren.
- Actiekaarten – Kaarten die helpen om de huidige situatie op het werk of in de werkrelatie gericht en structureel te verbeteren.


Spel 1: Vergroten van de zelfkennis en verbeteren van het zelfbewustzijn van cliënten
Als mens zijn we geconditioneerd om bepaalde waarnemingspatronen in sneltreinvaart onze acties te laten bepalen. Een groot gedeelte van deze patronen gebeuren onbewust en zijn daarom lastig te meten.
Juist daarom is een goede kennis van onze interne drijfveren zo belangrijk: het doorziet als het ware deze patronen en maakt duidelijk waarom je je voelt en gedraagt, zoals je doet. Waardevolle inzichten die niet alleen helpen om achteraf te verklaren waarom je hebt gedaan wat je tot nog toe veelal onbewust hebt gedaan. Maar ook om te voorspellen hoe je in alternatieve situaties zult voelen en gedragen. Inzichten die helpen om een steeds helderder beeld over jezelf en anderen te krijgen.
Met dit spel verkrijg je antwoord op de volgende kernvragen:
- Wat drijft iemand in zijn of haar werk?
- Waar verlangt iemand het meest naar en heeft diegene op mentaal vlak nodig om echte voldoening en intrinsieke motivatie te ervaren?
- Waarom voelt iemand zich niet intrinsiek gemotiveerd om zijn/haar werk (goed) te doen en een team te vormen met je collega’s?
- Waarom voel, reageer en presteert iemand zoals hij/zij doet op de werkvloer?
- Hoe werkt dat in je hersenen en hoe krijg je daar meer grip op?
De kosten voor dit spel bedragen €25,- inclusief 21% btw en exclusief €3,75 verzendkosten.
Let op: Bij dit spel is geen set met waardenkaarten inbegrepen. Om het spel te kunnen spelen, dient deze separaat besteld te worden.


Spel 2: Vergroten van het geluk en het succes dat iemand op het werk ervaart
Bij steeds meer organisaties zie je een groeiende belangstelling voor het het borgen en vergroten van het geluk dat hun medewerkers in hun werk ervaren.
Geen onverstandige strategische keuze, aangezien Rath & Harter in 2010 reeds hebben vastgesteld dat elke Euro die geïnvesteerd wordt in organisatie- en werknemersgeluk, een positieve impact heeft op de betrokkenheid van het personeel en zich vijf keer terug betaalt.
Maar hoe stimuleer je nu ons biochemisch systeem dat het gelukshormoon produceert en dat ons een gevoel van geluk laat ervaren?
Dit spel is bedoeld om het geluk en het succes te vergroten dat je in je werk ervaart en geeft antwoord op de volgende vragen:
- Hoe ontstaat het geluksgevoel dat we in ons werk ervaren en de intrinsieke motivatie om te presteren in ons werk?
- Welke drijfveren en onderliggende waarden spelen hierbij de belangrijkste rol?
- Wat heb je nodig om je goed te voelen en voldoening in je werk te ervaren?
- Hoe kun je de mate waarin je voldoening en succes in je werk ervaart concreet analyseren en gericht vergroten?
- En, wat doet hier juist afbreuk aan en moet je vooral niet doen?
De kosten voor dit spel bedragen €25,- inclusief 21% btw en exclusief €3,75 verzendkosten.
Let op: Bij dit spel is geen set met waardenkaarten inbegrepen. Om het spel te kunnen spelen, dient deze separaat besteld te worden.


Spel 3: Oplossen en voorkomen van emotionele conflicten
Waar mensen samen leven en samen werken komen conflicten voor. Van kleine meningsverschillen tot echte (structurele) conflicten die uit de hand dreigen te lopen en soms escaleren. Zelfs met schadelijke gevolgen voor complete organisaties.
Dit soort spanningen en conflicten zijn lastig te vermijden. Maar kunnen wel leerzaam zijn, als je er op een constructieve manier mee omgaat.
Dit spel is bedoeld om dit soort emotionele conflicten tussen twee personen gericht te analyseren, te verklaren, op te lossen en in de toekomst te voorkomen. Het spel geeft antwoord op de volgende kernvragen:
- Waarom reageert iemand zo soms heftig op een collega als hij of zij iets verkeerd doet in zijn ogen?
- Waar komen al deze emoties (ineens) vandaan?
- Waarom ervaart hij/zij deze emoties?
- Hoe krijg je daar meer vat op en los je dit soort emotionele conflicten op en hoe voorkom je dit soort conflicten in de toekomst: Wat moeten ze vooral wel en niet doen?
De kosten voor dit spel bedragen €25,- inclusief 21% btw en exclusief €3,75 verzendkosten.
Let op: Bij dit spel is geen set met waardenkaarten inbegrepen. Om het spel te kunnen spelen, dient deze separaat besteld te worden.


Spel 4: Verbeteren van de werkrelaties en de onderlinge samenwerking
Het traditionele top-down model verliest snel terrein. De huidige generatie laat zich niet langer in een hiërarchische structuur persen. De nieuwe manager inspireert en krijgt zijn mensen vrijwillig mee. Verbinden en relaties aangaan die niet op macht zijn gebaseerd, wordt steeds belangrijker.
Verbinden vraagt echter om meer dan goede afspraken maken. Verbinden vraagt een aanpak dat is gericht op het begrijpen. Begrijpen waarom, of waarvoor jijzelf en je collega’s werken: Wat is het precies dat jullie nastreven als jullie aan het werk zijn? Wat drijft een ieder? En, welke waarden hanteren jullie graag om jullie persoonlijke ambities waar te maken? Wat hebben jullie gemeen op dit vlak en zorgt voor een gevoel van verbondenheid? Op welke vlakken verschillen jullie van elkaar, hetgeen aanleiding kan zijn voor het ontstaan van een emotioneel conflict? Hoe kun je elkaar helpen om in elkaars kracht te komen? En wat kun je op dit vlak maar beter vermijden?
Dit spel is bedoeld om de werkrelatie en de onderlinge samenwerking te verbeteren door kennis te nemen van elkaars drijfveren en waarden. En geeft antwoord op de volgende vragen:
- Wat drijft een ieder van ons in ons werk?
- Waar verlangen we diep van binnen naar als we aan het werk zijn?
- Wat hebben we van de ander nodig om ons goed (gelukkig in de samenwerking) te voelen?
- Wat motiveert ons van binnenuit (intrinsiek) om te verbinden, een team te vormen en goed met elkaar samen te werken?
- Wat kunnen we doen om deze intrinsieke motivatie bij onszelf en de ander versterken?
- Wat doet juist afbreuk aan deze intrinsieke motivatie en kunnen jullie om deze reden beter vermijden?
Het spel is bedoeld voor twee personen en bevat daarom ook een extra set waardenkaarten. De kosten voor dit spel bedragen €75,- inclusief 21% btw en exclusief €4,75 verzendkosten.
Let op: Het spel is bedoeld voor twee personen en dient gespeeld te worden met twee sets waardenkaarten. Dit spel bevat slechts één set met waardenkaarten (domein werk). De andere set dient separaat van deze bestelling aangeschaft te worden!


Spel 5: Gericht zoeken naar een nieuwe rol/functie die structureel voldoening geeft en intrinsiek motiveert om hier vol voor te gaan
Gemiddeld zijn we zo’n 84.500 uren in ons leven aan het werk en brengen we een derde deel van ons leven door op het werk. Belangrijk dus om ervoor te zorgen dat je je goed voelt in je werk omdat de rol die je vervult jou diep van binnen echte voldoening geeft.
Maar wat geeft jou dan echte voldoening voor jou? Het antwoord op deze vraag verschilt per individu en vraagt om een verkenning van de volgende zaken:
- Wat is het precies is dat je diep van binnen voldoening geeft in je werk?
- Wat heb jij op mentaal vlak het hardst nodig om voldoening en zingeving in je werk te ervaren?
- Waar dien je als zodanig rekening mee houden bij het zoeken naar een nieuwe baan?
- Hoe kun je controleren of een baan voldoende invulling geeft aan jouw sterkste interne drijfveren?
Met dit spel krijg je hier niet alleen heel duidelijk en uitgebreid antwoord op, maar genereer je ook nog een concrete checklist, waarmee je heel gericht op zoek kunt gaan naar een baan die echte voldoening geeft.
De kosten voor dit spel bedragen €25,- inclusief 21% btw en exclusief €3,75 verzendkosten.
Let op: Bij dit spel is geen set met waardenkaarten inbegrepen. Om het spel te kunnen spelen, dient deze separaat besteld te worden.
Alles in één-pakket
Als je de Scarfforce methode en de fysieke oplossingen breed wilt inzetten in je organisatie of praktijk, dan bestaat er ook de mogelijkheid om alles in één keer en voor een gereduceerd tarief aan te schaffen.
Het alles-in-één pakket bevat de volgende oplossingen:
- 1 Geplastificeerd overzicht met alle waarden en drijfveren
- 2 Sets met fysieke drijfveer- en waardenkaarten met de definities op de achterzijde
- 1 Set met reguliere waardenkaarten met de namen van de drijfveren waartoe deze waarden behoren op de achterzijde
- Alle 5 de drijfverenspellen
- 1 Algemene handleiding voor het gebruik van de fysieke waardenkaarten

De kosten voor dit alles-in-één pakket bedragen €175,- exclusief 21% btw en €6,75 verzendkosten.
Intuïtieve onderzoeksmethode
Geijkte beelden zorgen ervoor dat je het Limbische systeem aanspreekt

Neurowetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat wij mensen heel slecht zijn in het verklaren en voorspellen van ons eigen gedrag. Dit komt omdat +/-90% van onze gedragingen onbewust wordt aangestuurd door gevoelens die ontstaan in het binnenste deel van ons brein, wat we ook wel het Limbische systeem noemen. Het bijzondere aan dit deel van ons brein is echter dat het visueel is ingesteld en dat het ‘denkt’ in beelden. Het systeem heeft geen capaciteit voor taal.
Als je derhalve wilt achterhalen welk gevoel een bepaalde stimulus bij iemand oproept en in hoeverre deze stimulus iemands gedrag beïnvloedt, dan is het belangrijk om deze stimulus visueel aan hem of haar voor te leggen. Deze opzet zorgt ervoor dat tijdens het meten het Limbische systeem wordt aangesproken en voorkomt een activatie van de Neo Cortex, hetgeen de cliënt stimuleert om rationeel (bewust) na te denken over de antwoorden die ze geven. Het minimaliseert de kans op het geven van sociaal wenselijk antwoorden en het bewust beïnvloeden van de uitkomsten van de exercitie.
Om deze reden zijn alle 30 waarden die tijdens de exercitie worden voorgelegd, geoperationaliseerd in 30 gevalideerde waardenkaarten. Hierbij bevat elke waardenkaart 4 geijkte beelden, die bij iedereen dezelfde associaties oproepen en samen een zuivere en valide representatie vormen van de desbetreffende waarde.
Toepassing
Voor wie?
De fysieke waardenkaarten zijn speciaal ontwikkeld voor coaches, trainers, HR-medewerkers en bijvoorbeeld docenten die tijdens een interactieve één-op-één coachingssessie meer inzicht willen verkrijgen in de drijfveren en motivaties van cliënten om zich te voelen, gedragen en presteren, zoals zij doen: Wat drijft en triggert deze emoties, gevoelens en/of prestatiedrang? Welk ultiem doel of doelen liggen hieraan ten grondslag? En, wat hebben zij op mentaal vlak dan nodig om een ultiem gevoel van geluk en voldoening te ervaren? Wat trekt hen van nature aan en stoot hen af? Wat motiveert hen van binnenuit (intrinsiek) om iets wel of niet te doen?
Meer informatie
Hoe te bestellen?
Alle bovengenoemde oplossingen zijn zowel los van elkaar en als totaalpakket, online te bestellen. Betalen kan veilig en snel met iDEAL en vanuit je eigen vertrouwde bankomgeving, of met behulp van een Credit Card. Nadat je de bestelling hebt geplaatst en je de betaling hebt uitgevoerd, ontvang je jouw bestelling:
- Tussen 3 en 5 werkdagen per post in Nederland
- Tussen 5 en 10 werkdagen per post buiten Nederland